Bibelen i 2024

En enkel og strukturert måte å lese Bibelen sammen

Hvorfor skal vi lese sammen i Bibelen i 2024?

Sammen med hele Frikirken i Norge vil vi være med å lese Bibelen sammen i 2024. Vi ønsker at dette året skal bli en tid for bibel og bønn. Er du med?

Man kan lese ett av kapitlene hver dag, eller man kan lese alle kapitlene hver dag, og slik komme igjennom hele Bibelen på et år. Det viktigste er at vi får en jevn rytme, at vi leser daglig, og at vi gjør det sammen.

Les videre nedenfor for å finne ut hvordan du kan bli med i vår felles leseplan i Bibel-appen.

Hvordan blir jeg med i kirkens felles leseplan?

1. Last ned Bibel-appen og logg inn

Du har kanskje appen allerede? Da kan du hoppe til neste steg.

Last ned Bibel-appen fra YouVersion/Life.Church. Dette er den vanlige Bibel-appen folk flest er kjent med. Etter du har lastet ned Bibel-appen, logger du inn på kontoen din. Har du ikke konto, må du opprette en for å bli med på leseplanen.

2. Bli med i kirkens felles leseplan

For å bli med i leseplanen klikker du på knappen under. Da blir du tatt til Bibel-appen, hvor du får opp at Bergen Frikirke inviterer deg til å lese sammen. Velg Godta for å bli med.

Oppdatering: Makskapasiteten på leseplanen er 150 personer, og den første leseplan-gruppen er nå helt full! Det er helt fantastisk at så mange vil være med å lese i år, derfor har vi opprettet en ny leseplan som starter 14. januar 2024. Klikk under for å bli med:

Slik ser invitasjonen ut:

Skjermbilde av invitasjonen i Youversion

3. Begynn å lese

Leseplanen starter 1. januar 2024. Om du ikke blir med før utpå året gjør ikke det noe, da kan du bare hoppe inn der vi er i dag.

Hver dag vil du få en liste over dagens kapitler, som du kan huke av når du har lest. I tillegg er det en andakt av Nicky og Pippa Gumbel hver dag. Den kan du både lytte til og lese. Du må ikke lese i appen om du ikke vil. Du kan for eksempel bruke appen for å holde deg oppdatert på leseplanen, men gjøre selve lesingen i din egen Bibel.

Du velger selv hvor mye du vil lese hver dag. Du kan for eksempel lese bare det nye testamentet, eller du kan lese alle bibelversene for hver dag. Det viktigste er at du får en daglig rytme som du kan holde deg til.

Slik ser leseplanen ut:

Skjermbilde av leseplanen i Youversion

4. Del med en venn

Jo flere vi er som leser sammen, jo kjekkere blir det å diskutere det man leser i smågruppen og rundt middagsbordet. Leseplanen kan deles videre, da sender du denne lenken til den du vil dele med:

Jeg vil eller kan ikke bruke Bibel-appen, hvordan kan jeg bli med da?

Hvis du av ulike grunner ikke kan bruke Bibel-appen, kan du fortsatt følge den samme leseplanen. Leseplanen blir gitt ut kvartalsvis av Frikirkens hovedkontor i PDF-format. Denne kan du lagre på mobilen eller datamaskinen, eller printe ut på egenhånd og legge inni Bibelen din om du heller vil det.

Last ned leseplan jan-mars 2024 (PDF)